رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت:

۲ هزار و ۵۵۱ شرکت کرمانی، دارای نماد تجارت الکترونیک هستند 

کلاهدوزان گفت: ۲ هزار و ۵۵۱ شرکت در استان کرمان، دارای نماد تجارت الکترونیک هستند که از سوی ما رصد می‌شوند.

کلاهدوزان  امروز دوشنبه ۶ آذر ماه در نشست تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال که با مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد، گفت: ۲ هزار و ۵۵۱ شرکت در استان کرمان، دارای نماد تجارت الکترونیک هستند که از سوی ما رصد می‌شوند و رشد ۴۴ درصدی نسبت به پارسال را در این حوزه شاهد هستیم.  

وی گفت: اتفاق خوب استان کرمان، کیفی بودن شرکت‌ها است و متوسط ارزش هر تراکنش تجارت الکترونیک در کشور حدود یک میلیون تومان و در استان کرمان ۱۰ میلیون تومان است که نشان می‌دهد شرکت‌های استان ارزش بالایی دارند؛ بنابراین مسیر توسعه و کمک به این شرکت‌ها، مسیر راحتی است و با یک حمایت، جهش اتفاق می‌افتد.  

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تقسیم‌بندی فعالیت‌های کسب و کار‌های الکترونیکی در استان کرمان، بیان داشت: ۸ درصد فعالان تجارت الکترونیک در کالا‌های پوشیدنی و لوازم شخصی فعال هستند، ۷ درصد در تجهیزات و ماشین آلات معدنی، ۶ درصد در فناوری اطلاعات، ۴ درصد آموزشی، ۴ درصد کالا‌های تخصصی و ۷۱ درصد در ۲۰۰ رشته فعالیت پخش شده که هدررفت اتفاق می‌افتد، فعالیت می‌کنند و توصیه این است که استان چند رشته دارای ارزش افزوده بالا را انتخاب و بیشترین تمرکز را در آن‌ها داشته باشند تا شرکت‌ها توسعه پیدا کنند.

 امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: ابتدا باید زیرساخت‌های لازم برای تجارت الکترونیک در استان محیا شود و این یک بحث مهم است.  

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری در شهر کرمان افزود: این اتفاق بزرگی است که با همکاری تمام دستگاه‌ها تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید و تمام شهر‌های استان از فیبرنوری برخوردار می‌شوند و این اتفاق بزرگ، زیرساخت تجارت الکترونیکی را ارتقا می‌دهد.

حسن‌زاده اهمیت بحث تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال برای اصناف را یادآور شد و افزود: می‌توان آمار کلی از محصولات داخل استان کرمان و خارج از استان تهیه و با طراحی مناسب، اشتغال گسترده‌ای در این حوزه ایجاد کرد.  

وی با بیان اینکه در استان تولیدی کرمان باید نگاه صادراتی داشته باشیم، بیان داشت: می‌توان با ایجاد پلتفرم‌هایی در کرمان و ارتباط با استان‌های دیگر، محصولات خاص استان و همچنین صنایع دستی را به شهر‌های دیگر معرفی کرد و یا از محصولات استان‌های دیگر استفاده کرد و به اشتراک گذاشت که مزیت دیگر طرح این است که اشتغال خرد را با کمترین هزینه می‌تواند ایجاد کند و زنجیره ارزش در استان زیاد شود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار